St Augustine - Reisverslag uit Daytona Beach Shores, Verenigde Staten van Leanne Lange - WaarBenJij.nu St Augustine - Reisverslag uit Daytona Beach Shores, Verenigde Staten van Leanne Lange - WaarBenJij.nu

St Augustine

Blijf op de hoogte en volg Leanne

05 Mei 2016 | Verenigde Staten, Daytona Beach Shores

We werden wakker door het geluid van de oceaan. De hotelkamer heeft uitzicht op zee.

Vandaag rijden we een stukje naar het noorden naar St. Augustine. Dit plaatsje is ontdekt door de Spanjaarden. Het is 200 jaar in hun handen geweest, maar hebben het met de Engelse geruid tegen Cuba en Havana. Na dat de Engelse het 20 jaar in handen hebben gehad kwam het weer in de handen van de Spanjaarden voordat het in de handen van de Amerikanen kwam. Dit stadje heeft dus een rijke geschiedenis. In de hoofdstraat kom je nog veel Spaanse dingen tegen, maar ook typisch Amerikaanse dingen. Jet en Leanne zijn bijvoorbeeld in een winkel geweest die heel veel verschillende smaken popcorn verkocht, je kon het zo gek niet bedenken of het was er van karamel zeezout tot watermeloen en van koffie tot krabben poten

We zijn daarna een kijkje wezen nemen in het fort waar veel te lezen was over de geschiedenis en waar hier en daar nog wat attributen zoals kanonnen te zien waren.

Op de terug weg zijn we in Daytona beach met de auto een stuk over het strand gereden. Dat kan Ron nu ook weer van zijn bucketlist afvinken.

• 07 Mei 2016 - 13:22

Yolanda & Kees:

Dat lijkt ons wel een leuk plaatsje. Een beetje nostalgisch met die kannonnen. Maar al die popcorn is niet goed voor jullie lijn dames.
    Nu is ron zeker meteen klaar voor parijs dakar.
    groetjes uit roekenbos.

• 07 Mei 2016 - 13:32

Leanne De Lange:

Het is zeker een nostalgisch leuk stadje. Een vakantie naar Amerika is niet echt goed voor de lijn elke dag uit eten en je glas drinken wordt steeds maar bijgevuld. Nog een paar dagen een zitten we een week in een huur villa en kunnen we weer zelf koken en zo. En hopelijk wat sporten als Sander zijn voet over is ( zit nu tape op en is blauw)
    Ja de Parijs Dakar moet wel lukken met de ervaring die Ron nu heeft.