Everglades - Reisverslag uit Gateway Estates, Verenigde Staten van Leanne Lange - WaarBenJij.nu Everglades - Reisverslag uit Gateway Estates, Verenigde Staten van Leanne Lange - WaarBenJij.nu

Everglades

Blijf op de hoogte en volg Leanne

18 Mei 2016 | Verenigde Staten, Gateway Estates

Sander heeft er lang op moeten wachten maar vandaag gaan we naar de everglades !!
Hoe dichter we bij kwamen hoe harden het gingen regenen, maar we bleven optimistisch. We hebben een half uur in de auto zitten in de hoop dat de onweer en regen minder zou worden. We hadden geen internet dus konden het niet even opzoeken. Leanne had een regenjas na dat ze die uit de koffer uit de achterbak gepakt had rende zij naar de ticketverkoop. De vrouw achter de kassa had geen idee wat de weersverwachting waarvoor de komende paar uur. Inmiddels is het iets minder hard gaan regenen dus met alle goede hoop zijn we toch het park in gegaan. Nog geen 5 minuten later viel de stroom uit door de bliksem. Er waren wat bakken met kleine alligators er in die je zelf kon voeren. Sander heeft een paar gevoerd, heel cool maar hij had liever gezien dat de volwassen alligators gevoerd werden. Door de onweer ( was nog steeds niet weg was) kon de alligatorshow niet doorgaan. Een van de medewerkers haalde 3 kleine alligators naar de picknickplaats ( die overdekt was) en vertelde ons het een en ander over de alligators, daarna konden we een kleintje vast houden. Iedereen heeft de alligator even vast gehouden.
De onweer was inmiddels iets minder geworden dus Sander wilde heel graag de grote alligators op zoeken, maar snel kwam de onweer 3 x zo erg terug. De flitsen waren heel erg en de donder was heel hard. Teleur gesteld maar met goede hoop hebben we nog een tijdje gewacht maar de onweer ging door. We zijn dus maar weg gegaan. Jet zei tegen de caissière dat ze teleurgesteld was en het zonde van het geld vond. We hebben toen ons geld terug gekregen.

Tja wat ga je dan doen met dit weer. Er is een outlet winkelcentrum in de buurt waar we maar heen gegaan zijn. We hadden toch nog ruimte in de koffers.
Sander shopt till he dropt. Hij was de enige die vandaan kleding gekocht had. ( hij was er zelf ook wel een beetje verbaast over dat hij zo goed geslaagd was, hij heeft zelfs meer gekocht dan Leanne)
De winkel waar Leanne graag in wilde was gesloten wegens waterlekkage.

Na het eten zijn we nog even naar de walmarkt geweest om wat lekkers voor in het vliegtuig te kopen. Dit was de grootse supermarkt waar we deze vakantie geweest zijn. Ron vergeleek het een beetje met een enorme fabriekshal. De rijen bij de kassa's waren lang maar volgends de vrouw achter ons viel dit nog wel mee en kon het nog veel erger hadden we vandaag toch nog een beetje geluk

• 19 Mei 2016 - 19:18

Yolanda & Kees:

Die aligators waren vast bang, omdat jullie van de week al een keer aligator gegeten hadden. Toch leuk dat die mevrouw de entree terug gaf. Daar kon Sander dan natuurlijk zijn inkopen van doen.
    Nu maar hopen dat de koffers niet te zwaar zijn geworden.
    Alvast een fijne terugreis en tot gauw
    groetjes van ons.

• 19 Mei 2016 - 19:29

Danielle:

Jammer van de alligators.Die op de foto lijkt wel op een hagedis,zo klein.
    Straks gaat Sander shoppen nog leuk vinden.
    Een goede terug reis.

Groetjes van mij