Myakka river state park - Reisverslag uit Gulf Gate Estates, Verenigde Staten van Leanne Lange - WaarBenJij.nu Myakka river state park - Reisverslag uit Gulf Gate Estates, Verenigde Staten van Leanne Lange - WaarBenJij.nu

Myakka river state park

Blijf op de hoogte en volg Leanne

10 Mei 2016 | Verenigde Staten, Gulf Gate Estates

Sander zijn voet is in getapet en we zijn klaar om in de ochtend toch even weg te gaan.

We gaan naar Myakka river state park. Het ligt ten oosten van Sarasota. We waren het park net binnen toen we over een brug reden en Sander in ene heel enthousiast begint te roepen daar is er een. In de rivier zag hij een alligator. Dus wij uit gestapt om te kijken. Er lagen er wel een stuk of 6. De ene lag stil in het water en de ander zwom snel naar de anderen kant.

Een stukje verder op kwamen we bij een walkingtrail. Dus weer de auto aan de kant. Heel cool n bos met palmbomen, dat zijn wij natuurlijk niet echt gewent. Sommige palmbomen zijn in een bocht gegroeid ziet er erg leuk uit.
Na een korte wandeling komen we bij 2 torens met een hangbrug er tussen ( ongeveer 10 meter hoog) Sander heeft hoogtevrees maar klimt stoer achter ons aan naar boven. Eenmaal boven steken we de brug over alleen Sander blijft staan zal ik wel of zal ik niet gaan gaat er door zijn hoofd. Een man achter hem ook met hoogtevrees overtuigt hem. Hij was al een keer over de brug gegaan en ging nu voor de 2e keer.
Dus Sander stapt dapper over de hangbrug die een beetje wiebelt naar de overkant!! ( foto's staan op de camera dus het bewijs is er)
De andere toren is nog een stuk hoger ( ongeveer 30 meter) het uitzicht vanaf die hogere toren is heel ver. Je staat boven de bomen.
Misschien willen Sander en Leanne nog wel even kanoën. Maar dat idee verdwijnt al snel als ze een man spreken die hier al heel lang komt. Hij vertelt onderanderen dat er hier zo'n 1500 alligators leven en dat hij 2x achterna gezeten is. ( een keer tijdens het vissen) Een alligator kan zo snel als een paard rennen.
Wij blijven dus maar veilig aan de kant van het meer kijken naar de alligators.
We hebben 1 alligator in actie gezien. Tussen het riet ging zijn bek open en klapte met een enorme klap dicht. Wat hij te pakken had konden we niet goed zien. Maar het is heel vet om zo'n beest in actie te zien.
Terug het park uit kwamen we nog 2 hertjes in het bos tegen, maar helaas moeilijk om te fotograferen.

Na een enerveerden ochtend gaan we in de middag lekker bij het zwembad zonnen.

• 11 Mei 2016 - 11:17

Janine:

Wat is 't toch heerlijk om te lezen hoe jullie genieten van jullie vakantie

• 11 Mei 2016 - 15:00

Yolanda & Kees:

Dat was een spannende ochtend met die hangbrug en die aligators. Er zijn mensen die er handtasjes van maken, maar je kan ze beter gewoon laten zwemmen.
    Wij wisten eigenlijk niet dat die beesten zo hard konden lopen.
    Groetjes uit roekenbos