Kennedy space center - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van Leanne Lange - WaarBenJij.nu Kennedy space center - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van Leanne Lange - WaarBenJij.nu

Kennedy space center

Blijf op de hoogte en volg Leanne

02 Mei 2016 | Verenigde Staten, Cocoa Beach

Vandaag gaan we naar Kennedy space center.
Er is een tuin waar 6 raketten staan en 1 die ligt. In de tuin staan rakettoppen waar je in kan gaan liggen om te ervaren hoe dat zit. Dat wilde Sander en Ron natuurlijk even uitproberen

We begonnen onze ruimte reis naar mars. Het is een half jaar heen en een half jaar terug. Eenmaal op mars duurt het 45 minuten om een berichtje naar mars te sturen. Zelf denken ze dat de eerste mens dat op mars kan wonen al geboren is.
Er staan verschillende spellen verspreid door het park. Bij de ene Moet je op een planeet landen bij een anderen moest je de kop van de raket aan de satelliet vast maken en bij weer een ander moest je de space shuttle veilig laten laden. Wij hebben bijna alle spelletjes uitgeprobeerd maar het was nog niet zo makkelijk. Wij hebben nog heel wat training nodig voordat we een astronaut kunnen worden.

Het was heel leerzaam en leuk. Zo weten we nu dat veel dingen vast geplakt worden met klittenband, dat sporten heel belangrijk is in de ruimte, het verschil tussen een space shuttle en een raket, hoe het is om gelanceerd te worden en waarom het zo belangrijk is om te blijven onderzoeken.

Op de terug weg vertelde de navigatie dat we naar rechts moesten terwijl we toch echt van links kwamen, naja goed we luisteren toch maar naar de navigatie. Wat n paar 100 meter verder geen slimme keus bleek te zijn. De weg was afgesloten alleen mensen die bij NASA werken konden daar naar binnen. En nu? Staan we stil midden op de weg. Omkeren op het gras is ook geen goed idee. Dus toch maar doorgereden naar de controle post en de agent uitgelegd dat de navigatie ons de verkeerde kant op stuurde. Na dat we een preek hadden gekregen over dat we niet op de weg mogen stoppen en dat we de navigatie niet altijd moeten geloven en dat hij ons echt niet neer zou schieten gaf hij ons een route beschrijving en mochten we op het terrein van de NASA omkeren.

Eenmaal terug bij het motel zijn we nog het strand op gegaan om te wandelen ( Ron en Jet) en om te hardlopen (Sander en Leanne)

• 03 Mei 2016 - 09:32

Yolanda & Kees:

Goede morgen of avond allemaal.
    Jullie hebben er wel meteen een leuke leerzame en spannende dag van gemaakt. Zo maak je nog is wat mee.
    Hier gebeurd niet zoveel. We hebben wel droog en zonnig weer, maar de temperatuur is alleen in de middag goed .
    Groetjes Yolanda & Kees / Ma & Pa