sequoia national park - Reisverslag uit Turlock, Verenigde Staten van Leanne Lange - WaarBenJij.nu sequoia national park - Reisverslag uit Turlock, Verenigde Staten van Leanne Lange - WaarBenJij.nu

sequoia national park

Blijf op de hoogte en volg Leanne

05 Juni 2014 | Verenigde Staten, Turlock

Vanmorgen hebben we alvast 2 hotel geboekt zodat we niet naar hotels hoeven zoeken. Daarna ontbeten, de auto in gepakt en naar sequoia national park gereden.
De weg ging zigzaggend langs de bergen.
Bijna boven op de berg stond het in ene stil. Ze zijn bezig met wegwerkzaamheden dus wij moeten maar even een half uurtje wachten

Het was wel de moeite waard om te gaan, de bomen hier zijn echt gigantisch. We hebben eerst n half uurtje door giant forest gelopen, daarna zijn we doorgereden naar general Sherman tree, dit is de grootste boom van de wereld. De wandeling er naartoe was een stuk omlaag. Ron, Jet en Sander hadden geen zin om dat stuk weer naar boven te lopen, zij hebben de boom vanaf het uitkijkpunt bekeken. Leanne is alleen naar beneden gelopen. Vanaf het uitkijkpunt konden ze Leanne zien lopen. Beneden heeft Leanne foto's gemaakt zodat de rest kon zien hoe de boom er vanaf daar uitziet.

General Sherman tree:
Volume 1487 kubieke meter
Gewicht 1385 ton
Diameter 11 meter
Omtrek 31 meter
Hoogte
Oud 2200 jaar

Na het eten zijn we even naar de supermarkt gereden ( die is hier 24 uur per dag open! ) om een biertje te halen en snoepjes voor onderweg. Bij het motel hebben we de stoelen buiten gezet om buiten te genieten van een flesje bier. En na heel veel manieren proberen is het toch gelukt de flesjes zonder bieropener te openen.

• 06 Juni 2014 - 09:05

Paul:

Kun je nog eens een boompje opzetten. Lijkt me geweldig.

• 06 Juni 2014 - 21:54

Oma En Opa:

hoi luitjes
    mooi foto's en mooi verhaaltje
    nog veel plezier wij hebben ook mooi weer
    groetjes van hier oma en opa